dilluns, de febrer 08, 2010

Llibres de gener

Hola! Molt tard per els llibres de gener, però primer no vaig tindre temps i després, quan en vaig tindre, me’n vaig oblidar.
La mecànica del corazón (Mathias Malzieu)
Guau! És mooolt macu, estranyament elegant i fosc alhora. La veritat és que no passa gaire i és una gran bogeria, però està escrit d’una manera preciosa i segur que en francès (idioma original) deu sonar molt molt millor. El final? Doncs, que dir, m’agrada i tota la trama? Sense sorpreses però també sense prediccions per part del lector així que tant se val. És simplement un llibre amb el que gaudir i probablement, no pensar gaire, introduir-te en el món que crea i no trobar-li massa lògica tot i que en realitat, la té. Suposo que ho llegeixes com si no tingués molta lògica per la manera d’explicar-te els fets, amb un aire molt màgic.
Personatge preferit: Méliès.
Frase: En Auxterre, nos vemos obligados a dormir en el cementerio. A la mañana siguiente desayuno sobre una lápida a modo de mesita baja. Esto es vida.

Cuentos de un anticuario

A veure, en teoria són contes de por, però por por no fan. Cosa normal, perquè no és un llibre molt nou i avui en dia aquestes coses no aterren però! ( i sí, hi ha un però), ho explica d’una manera que et fa tindre un calfred sense saber exactament perquè i a més et fa tindre por del que vindrà a continuació (tot i que després quan arribes tampoc és res terrorífic (no del tot)).

Doooncs, sí, ho sé, aquest mes he llegit molt molt poc, però tinc excusa, he estat estudiant a més, he estat llegint llibres per documentar-me. Aquest mes ja he començat a llegir! Consell: no llegiu “La importancia de llamarse Ernesto” en el tren, la gent pot pensar que esteu bojos.
Per cert! Tinc disfressa! El que em falta per completar-la m’arribarà per correu d’aquí un parell de dies (espero).