dissabte, d’abril 24, 2010

Dia de sant Jordi i cine al final

Ahir va ser sant Jordi i clar, va ser genial. No sé com passaria jo un sant Jordi sense anar a Barcelona. Crec que em resultaria impossible, necessito estar en el centre del món per sant Jordi i el centre del món, aquell dia és Barcelona.

Vaig quedar amb l’Estefania cap a la una i varem anar a dinar en un lloc que fa temps havia estat de costum però que haviem abandonat.
Varem passejar-nos entre llibres durant hores; jo anava buscant algun llibre que em cridés i finalment, com no, vaig trobar tot el que volia i més a la Bertrand. Els llibres que em vaig comprar per el preu que m’hagués costat un de sol (algun llibre que també volia) són:

Laberinto (Kate Mosse)
La clave Cluny (Jean-Paul Lemonde)
Hamlet (en versió mini. William Shakespeare)

Sé que la meva mare m’anava a comprar un llibre però com vaig anar a Figueres només deixar les llibreries, després, això sí, d’anar a veure al meu pare, donar-li la rosa i rebre una a canvi; doncs, no vaig poder veure el llibre. Però sembla ser que tinc lectura!! Em fa moltissima il•lusió.
No és el millor dia de l’any?

Després d’això no es va aturar el dia i això que quan vaig arribar a Figueres estava esgotada, però havia anat per un motiu s’estrenava l’adaptació de la novel•la: La mujer del viajero en el tiempo i, com no, havia d’anar amb la Lisi, perquè portem massa temps esperant aquesta pel•licula.
En la sala del cine gairebé donavem saltironets (massa temps esperant). No creiem que per fi hagués arribat el moment.
No em va decepcionar.
És molt maca, molt. Evidentment es salten moltes coses, personatges, trames, obvien episodis, n’eliminen d’altres i per desgracia el final no l’han ficat. Però el que hi ha també és molt maco així que no em queixaré.

Van ficar una escena totalment inecessaria però que em va encantar que la posessin a la pel•licula perquè quan vaig llegir el llibre em va fer molta ilusió.
Evidentment no hi ha les referencies artístiques, musicals i literaries que hi ha en el llibre però bé, com ho anaven a fer?
La sensació de la pel•licula és bona, tot i que trobo que qui no s’hagi llegit el llibre creurà que el principi de la peli les coses passen molt ràpid, es precipiten perquè es salten els moments de: ens estem coneixent etc i salten a lo important.

Tot i així hi ha frases exactes, això és el millor.

Una altre cosa, un personatge. El Gómez. No és presisament el meu preferit en el llibre però vull dir una cosa. En el llibre el Gómez és ros, és suec, hi ha una explicació de perquè es diu Gómez. La questió és que en la pel•licula s’allunya del tot al que seria un suec. De ros, res. Jjj és igual, em va fer gracia.

Actuació: Genial. Dels dos però per part d’ella és una passada com expressa amb els ulls i com li ploren. Ell més que res fa penita molt sovint sobretot en els moments en que ella em fa rabia.

I que no m'enganyin hi ha escenes en el trailer i les fotos promocionals (en concret dos) que no surten a la peli.



2 comentaris:

Estefania ha dit...

Malegro que no et decepcionés!!!

A tu sempre et fan rabia alguns personatges!! jajaja

Estudia molt i no et cansis? (O.o?)

lis ha dit...

Mmmm suposo que si que em fan rabia alguns personatges i sobretot en moments concrets...

Si!! a estudiar!! No m'estic cansant i les coses entren prou bé.