divendres, de setembre 17, 2010

Dia 2 a Roma

Aquí segueixo, a Roma. No podía ser de cap altre manera. Ara acabo de connectar la càmera, ahir em feia molt pal, així que he actualitzat la entrada anterior amb una selecció de fotos. Més que res il•lustratives.

Bé, recordeu que ahir vaig comentar que estava molt cansada? Doncs avui la paraula no és cansada i ni molt menys tinc son, el que passa és que tinc els peus destrossats. Hem caminat molt, potser massa i tot. Jo m’hauria d’abstenir de guiar perquè no se’m dona bé.

El primer que hem fet després de sortir de casa i baixar amb el mini ascensor que fa soroll de tardis (del qual ja posaré foto un altre dia), ha estat buscar l’autobús... perdo, primer hem anat a comprar els tiquets per el bus i, a que no sabeu que? Els hem comprat en un bar! Increïble...



Hem arribat al Coliseu cap allà les 10.30, sí, molt tard i hem mirat la cua amb reticència però la veritat és que era més curta del que semblava. Hem decidit entrar amb visita guiada tot i que valia quatre euros més i que jo porto informació dels diversos llocs de Roma als que anirem (vaig fer una guia pròpia amb plànols i informació de seixanta pagines). La visita guiada ha estat molt bé, la veritat i després hem estat molta estona repassant el colisseu per la nostra conta. Hem anat per dins, per fora, parant-nos a l’exposició, repetint els pisos, llegint la informació i assimilant-la. El Coliseu és impressionant. Quan hem acabat ja eren més de les 12.30 per tant hem estat en el coliseu més de dues hores contant que la visita guiada dura tres quarts d’hora. La veritat, no sé com ens ho hem fet per esgotar tant ràpid el temps.



Fins ara, m'he adonat que aquí son una miqueeeta deixats. A més de l'estat dels carrers i de les fonts que rajen, la bruticia, etc. Els museus i els monuments no estan ben conservats. Està tot tal com pinta i... la veritat fa bastanta llastimeta. El Coliseu està bé. No hi ha gaire queixa per la meva part, bé, no molta. Però el Coliseu és un monument molt important i està tractat amb menys cura que ... el centre episcopal d'Egara (a Terrassa) o que el monestir de Sant Cugat. Que segur que no tenen tants diners en conservació.



Hem dinat a prop però no gaire, de qualsevol manera, es veia el Coliseu. Després hem començat amb els turons i aquí és on hem començat a perdre el nord. Donant voltes pensant és per qui o per llà. Al final hem acabat veient el foro de trajà, la columna trajana i d’entre altres coses un edifici impressionant, gegantí, de marbre blanc, de principis del s.XX que exactament no sé que és.



El nostre pla per avui anava molt més enllà d’això, però hem gastat el temps molt ràpid i demà acabarem amb el foro romà, el capitoli i altres coses que hem deixat per la zona.
Al tornar no he pogut evitar passar (qui diu passar diu desviar-se) per la gran gelateria de gelats a 1.50 amb nata.... aix.... no ho he pogut evitar! Continua resultar-me... peculiar veure a tants homes amb traje prenent gelat. És divertit.

Petons des de Roma!!!!!