dilluns, de novembre 01, 2010

Llibres d'octubre

Hamlet (William Shakespeare) del dia 7 al dia 9
Puesta en escena (Gillian Lindscot) del dia 10 al dia 18
Orgullo y prejuicio y zombies (Jane Austen y Seth Grahame Smith) del dia 18 al dia 21
Ola de calor (Richard Castle) del dia 21 al dia 26
El arte (conversaciones imaginarias con mi madre) (Juanjo Sàez) del dia 26 al dia 26
El archivo de Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle) del dia 26 al dia 29
La llamada muda (Jean Christophe Bailly) del dia 29 al dia 1 de novembre


Hamlet (William Shakespeare) del dia 7 al dia 9

Com no, després de veure uns quants cops Hamlet de David Tennant he tornat a llegir Hamlet (com si em costés molt agafar-lo). La veritat és que sempre està en la meva tauleta de nit i porto gairebé sempre un exemplar en miniatura a la bossa. Així que, sí, estic obsessionada amb Hamlet, m'encanta, m'agrada trobar-li simbologia en cada lectura i visionat tot i que m'agradaria tindre una versió amb explicacions exteses, molt exteses. I ja estic en procés de conseguir un exemplar en anglés.
Té matissos, té significats ocults, intel·ligencia que surt d'alguns personatges i no pot arribar a tots, personatges complexos amb grans possibilitats. I el millor protagonista, interessant, amb sol·liloquis que fan que sigui el personatge amb més text de totes les obres de Shakespeare. Només escriure això ja vull tornar a veure Hamlet, o a llegir-ho. Estic en un punt en que només llegir-ho ho puc veure. No és genial?



Puesta en escena (Gillian Lindscot) del dia 10 al dia 18

la veritat és que lamentan-ho molt, poc recordo aquest llibre. Dic lamentant-ho perquè quan el vaig llegir em va agradar molt però es veu que no m'ha quedat prou grabat. Potser molt difuminat res realment impactant. Del que sí m'enrecordo és de que es nomena Hamlet! Com era?...

Algo tipo: Como Hamlet si le dijeran que los soliloquios estan pasados de moda.



Orgullo y prejuicio y zombies (Jane Austen y Seth Grahame Smith) del dia 18 al dia 21

Al principi quan vaig veure el llibre, em va semblar ineresant, després vaig tindre por, i quan el vaig llegir vaig adonarme que la por era fundada. És Orgullo y prejuicio, si us agrada, no passa res, només hi ha zombies per llà i Elisabeth Bennet és experta en arts marcials, el Darcy també però no se'l veu fent res durant molt temps perquè gairebé no surt. És una paranoia, sí però inclou alguns que altres detalls a les subtrames que fan interesants coses que passaven desaperçabudes. Per exemple, el personatge de Charlotte Lucas és realment interessant i en aquest cas la seva desició és fins i tot més comprensible.
Em va agradar sí. Que esperar de Orgullo y prejuicio? Espereu la mateixa novel·la amb afegits i canvis minims i algun que altre detall, sí, massa escabrós.



Ola de calor (Richard Castle) del dia 21 al dia 26

Quan vaig veure'l a la Bertrand, vaig cridar (gracies Fanny per callar-me). És genial! I per molt que digui el castle a la sèrie, són ells! Tots, els policies, la forense, el jefe, tots. I sabeu que? Citen Hamlet! (Sí, aquest és el mes Hamlet!).

“La representación ha de ser el lazo en que se enrede la conciencia del rey.”
Bonissim!
El fet de tindre un autor fictici és interessant, em fa pensar en qui ha escrit el llibre. Els guionistes? Junts? Un de sol ha carregat amb la feina?



El arte (conversaciones imaginarias con mi madre) (Juanjo Sàez) del dia 26 al dia 26

M'el va deixar la Mónica i em va dir que era molt fàcil de llegir. I tant facil!!! me'l vaig llegir d'una sentada. És la visió de l'art explicada de manera molt molt planera, a vegades fins i tot massa. Però no, no parla de l'art que a mi m'agrada, va de l'art modern i la manera com funciona, qui decideix que es art i per l'autor que és realment l'art.



El archivo de Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle) del dia 26 al dia 29

Sí! encara no he acabat amb el archivo de Sherlock Holmes, són moltes histories i en vaig llegint així que encara faltarà tornar-ho a nomenar.
En que m'ha sorprés aquest cop? L'aparició de Mycroft! El germà de Sherlock Holmes. Segons el mateix Sherlock és més intel·ligent que ell però no te tanta capacitat per utilitzar la seva habilitat perquè.... basicament és un vago! Però em cau genial! I les converses entre els dos són senzillament genials tant que el Watson es queda mirant-los sense saber que fer.



La llamada muda (Jean Christophe Bailly) del dia 29 al dia 1 de novembre

Bé, aquest llibre me l'he llegit per un treball tot i que no m'el hauria d'haver llegit tot, hi ha molts llibres a la bibliografia, aquest és només un. Però jo estava en el tren amb mitja hora de viatge i un llibre i el vaig començar a llegir i d'aqui fins al final vaig ficar post-its i més i més post-its. La veritat, per el treball és útil en part perquè no hi ha molta informació empirica, hi ha massa opinió, valoracií i filosofia... però per posar-se en situació va molt bé i la veritat és que m'ha agradat molt.