dimecres, de setembre 01, 2010

Llibres d'agost

Dexter en la Oscuridad (Jeff Lindsay) del dia 3 al dia 9
Els dos cavallers de Verona (William Shackespeare) del dia 10 al dia 11
La sociedad de la sangre (Susan Hubbard) del dia 12 al dia 18
Acuérdate de mi (Sophie Kinsella) del dia 18 al dia 20
Criatures extraordinàries (Tracey Chevalier) del dia 22 al dia 29
La importancia de llamarse Ernesto (Oscar Wilde) del dia 30 al dia 31

Dexter en la Oscuridad (Jeff Lindsay) del dia 3 al dia 9


He de fer una crítica negativa d’aquest llibre per començar, donada la meva impressió general. Dels tres llibres que he llegit ha estat el pitjor. Potser és perquè anava amb expectatives dels altres dos però m’ha semblat que es desviava del tema que tracta Dexter. Sobretot s’ha de basar en la psicologia del personatge i en aquest humor negre genial. En canvi, l’autor ha volgut indagar en la naturalesa del desig de matar porten al lector a un camp paranormal que no té res a veure amb Dexter, en absolut! S’ha posat en un terreny que no hauria d’haver trepitjat. Però bé, tot i fer-ho, ningú ens treu al genial i psicòpata protagonista i als nens que en les novel•les també són una mica assassins (no com la sèrie).
M’han faltat coses... El primer, continua essent el meu preferit. Estic desitjant llegir l’últim perquè he sentit que té a veure bastant amb la sèrie.




Els dos cavallers de Verona (William Shakespeare) del dia 10 al dia 11



Bé, he de confessar que em vaig posar nerviosa amb la trama algun que altre personatge ... era digne de ser bufetejat. HI ha coses que fan ràbia, però la historia em va agradar molt precisament perquè no sabia com acabaria tot. Aquí se’ns presenta una situació típica de Shakespeare, parelles formades. El problema està quan les parelles es desfan per voluntat d’un dels dos i... ara què?
M’ho vaig passar bé llegint-ho.



La sociedad de la sangre (Susan Hubbard) del dia 12 al dia 18

Terrible. Però de cap manera en un bon sentit.
M’el vaig comprar perquè costava sis euros tot i que estava convençuda de no comprar un llibre de vampirs. Però era tan barat... que vaig caure! I me’l vaig comprar i em va decepcionar moltíssim.
Per començar. És un llibre juvenil o no? Doncs no ho sabria dir. La protagonista té 13 anys però en cap manera sembla un tipus d’historia juvenil ni en té cap element. Tracta el tema paranormal com una cosa quotidiana cosa que fa que el llibre no sigui gens especial. Les situacions si és que n’hi ha es resolen ràpid i malament i no es pot empatitzar amb els personatges. L’historia amagada rere això, tot el que podia ser un “misteri” acaba explicant-se de manera estúpida. Com si primer l’autora hagués creat la conseqüència i després hagués intentat trobar una bona causa sense resultat.
Que algú em digui que hi pinta un zombie en aquesta historia...




Acuérdate de mi (Sophie Kinsella) del dia 18 al dia 20

La veritat és que per el moment és un dels meus llibres preferits de la Sophie Kinsella tot i que tampoc és que em rigui gaire amb ell. Suposo que són més els elements i... no estic segura. Els personatges i l’estranya historia d’amnèsia. M’agrada, simplement.




Criatures extraordinàries (Tracey Chevalier) del dia 22 al dia 29



D’acord, crec que m’ha agradat molt. Perquè dic crec? Perquè és un llibre estrany però interessant en el que van passant coses però en la superfície tot continua igual.
Suposo que el que el fa especial, és que és una historia real i et vas adonant que essent així... com d’importants van arribar a ser les protagonistes quan es creien granets de sorra, quan ningú les tenia en conte ni les nomenava per els seus descobriments. Em vaig adonar que: “Estic llegint un llibre en que són les protagonistes!”. O sigui, ho han aconseguit sense pretendre-ho i creient que quedarien enterrades i ignorades. Finalment els seus descobriments se’ls va adjudicar a elles. Suposo que el canvi és que ara quan vagi a un museu d’història natural, buscaré el nom de Mary Anning perquè tot i que a la seva època la ignoressin i no la permetessin entrar a la societat ara es reconeguda.

Per cert! M’acabo d’enterar que faran una pel•lícula! Serà genial.





La importancia de llamarse Ernesto (Oscar Wilde) del dia 30 al dia 31


No sé perquè em va vindre l’impuls de tornar-me a llegir aquest llibre, però no ho vaig poder evitar. Vaig haver d’agafar-lo i llegir-lo i com no, riurem.
Potser el millor i el meu avantatge al haver vist la pel•lícula és imaginar-me el John com el Colin Firth i recordar les situacions com en la pel•lícula tot i que, no és exactament igual, cosa que també desperta interès.
Tornaria a llegar aquesta obra un cop i un altre.
Algun dia m’agradaria veure-la al teatre.